Svar: Charterferie

9. juni 2011

Alder:
5 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære Pernille

Det lyder rigtig dejligt med en charterferie og det behøver ikke være noget problem at rejse med en 7 måneders baby, bare I er indstillet på at ferien kommer til at foregå på hans præmisser. Jeres dreng vil naturligt i den alder, fortsat have behov for at få to lure dagligt og det vil være godt at I forsøger at holde fast i den rytme, som han normalt har hjemme.

Det vil på samme måde også være rigtig godt at han får grød og mos som han mere eller mindre er vant til, men I må også meget gerne give ham mere "lokal mad", bare I sikrer jer at hygiejnen og forarbejdningen af maden er i orden. Netop i 7-8 måneders alderen er børn meget modtagelige for ny smag og konsistens og det er derfor oplagt at lade ham smage lidt af jeres mad - også selvom der måske er brugt andre krydderier eller andet, end I normalt ville bruge hjemme :)

Det vil være godt at han får grød om morgenen og du vil kunne købe produkter til ham på hotellet eller hos den nærmeste købmand, netop beregnet til børn. Selvom I sandsynligvis kan få havregrød som morgenmad på hotellet eller hvor I nu skal bo, vil det være rigtig godt at bruge de færdiglavede produkter, som bare skal blandes op med kogt vand. Medbring en elkoger til rejsebrug (rummer to kopper) og sikre jer at det passer med stikket til den lokale strømforsyning. Så kan I koge vand til grød til ham på ...

Annonce

... værelset, hvis det ikke lige passer med at tage nogle steder, fordi han er sulten.

Frisk frugt vil være en rigtig god idé. Du bør her købe frugt der kan skrælles, så du er sikker på at han ikke får noget der er sprøjtet eller skyllet i urent vand.

Vand på flaske bruges til alt - både til mad, flasker, til at børste tænder i, skylle sutten i osv. Og naturligvis til at drikke til maden og når I er i varmen - ud over at du naturligvis stadig skal amme ham.

Det er begrænset hvad I kan slæbe med hjemmefra, men stort set alle steder kan man købe alt hvad man nu mangler til sit barn - det er bleer, vaskeklude, babymad, legetøj, sommerhatte osv. I kan få det I har behov for :)

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Sommertøj, solcreme osv. er en selvfølge. I kan overveje om I vil tage klapvogn med hjemmefra eller om I måske har mulighed for at leje en på stedet. Det kan være praktisk, hvis I skal rundt på hotellets område eller gå en tur rundt i byen, at I kan have jeres dreng i en vogn, hvor han så kan ligge i skygge og sove imens I får set jer lidt omkring - eller måske bare har lyst til at sidde på en café ...

Seng at sove i vil I sandsynligvis kunne leje til værelset eller lejligheden, hvordan I nu skal bo :)

En tallerken, ske, lille kop, flaske osv. vil det nok være godt at medbringe hjemmefra.

Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke og rigtig god rejse! :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder